Power Price – stabilny wzrost na konkurencyjnym rynku – mija rok od uruchomienia sprzedaży na platformie

Power Price S.A., notowana na NewConnect spółka, która prowadzi platformę e-commerce przeznaczoną do wymiany handlowej pomiędzy producentami a klientami końcowymi, podsumowuje pierwszy rok funkcjonowania swojej platformy i podkreśla coraz mocniejsze fundamenty i stabilny wzrost sprzedaży na konkurencyjnym rynku e-commerce.

26 kwietnia 2011 Power Price uruchomiła wersję beta platformy sprzedażowej, co było uwieńczeniem kilkumiesięcznych prac, w efekcie których powstała nie tylko sama platforma, ale również dokonano uruchomienia systemu ERP i jego integracji z platformą oraz z systemem IT firmy zapewniającej obsługę logistyczną. W ramach wdrożenia przygotowano moduł zarządzający pracą Działu Handlowego i Biura Obsługi Klienta (CRM & RMA) oraz moduł obsługujący płatności elektroniczne. Wcześniejsze prognozy Spółki zakładały, iż w dniu startu platformy umów z producentami będzie 50 tymczasem w momencie uruchomienia powerprice.pl Spółka posiadała aż 123 podpisane umowy z producentami i dystrybutorami różnego typu towarów, które zostały zaoferowane do sprzedaży za pośrednictwem platformy. Obecnie Power Price może się pochwalić ponad 200 umowami z dostawcami, co oznacza ponad 31 tys. towarów dostępnych dla klientów za pośrednictwem platformy takich jak papier ksero czy też folia stretch i wiele innych. W sierpniu ub. r. spółka uruchomiła finalną wersję platformy z nowym layoutem oraz z udoskonaloną nawigacją pozwalającą na łatwe przeszukiwanie obszernej oferty. Spółka przez ostatni rok wprowadziła ponadto wiele udogodnień, takich jak odroczona płatność, czy zniesienie minimów logistycznych.

Obok intensywnych prac związanych z poszerzaniem oferty produktowej, Spółka stale poprawia sprzedaż i zwiększa liczbę użytkowników. – „Jesteśmy na etapie systematycznego wzrostu i pomimo wahań sprzedaży w poszczególnych okresach, tendencja jest wzrostowa, co wskazuje na słuszność przyjętej strategii” - mówi Piotr Skawiński, Prezes Power Price S.A. i pomysłodawca platformy. – „Najbardziej jednak cieszy nas rosnąca lojalność klientów i partnerów, oraz powtarzalność spływających poprzez platformę zamówień” – dodaje Skawiński. Klienci powracający na platformę, czyli składający kolejne zamówienia, stanowili w marcu br. 41,22% ogółu klientów, a wygenerowali sprzedaż równą 56,46 % globalnej sprzedaży platformy. Docelowo Power Price zakłada, że powracający klienci będą generowali ponad 60-70 proc. obrotów realizowanych za pośrednictwem platformy.

Power Price niedawno zakończyła emisję akcji, z której pozyskała 1 mln zł na dalszy rozwój. Jednym z ostatnich pomysłów biznesowych, jaki stara się realizować spółka, to stworzenie zamkniętych grup zakupowych dla klientów z wybranych branż opartych na formule zakupów grupowych. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, Power Price ma szansę rozszerzyć działalność na nowe obszary produktowe – wykorzystując swoje unikalne know-how, zaś partnerzy wspierają projekt swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie konkretnych branż i grup produktowych.

Power Price w swoim modelu biznesowym wykorzystuje rozwiązania znane z innych serwisów zakupów grupowych, to jednak jak podkreśla Spółka nie jest to bezpośrednia konkurencja dla firm takich jak Groupon – gdyż za pośrednictwem platformy nie są oferowane usługi, a jedynie towary w stałych atrakcyjnych cenach wynikające z długofalowych umów zawartych z dostawcami. Power Price stawia na dostarczanie stałych korzyści swoim partnerom i sprawdzony asortyment świadomie rezygnując z oferowania tzw. „okazji” np. z końcówek serii, czy niskiej jakości towarów. Filozofia Power Price zakłada, że wszelkie oszczędności i rabaty wynegocjowane z dostawcami służą klientowi końcowemu – platforma zaś pobiera jedynie stałą opłatę technologiczną od producentów.